Crazy Taxi: City Rush Review

Friday 8 Aug, 2014 om 09:10 door Marcel Bank

Na talloze porten voor verschillende consoles en volledige arcade kasten is Crazy Taxi voor een tweede keer op iOS te vinden. Nu onder de naam Crazy Taxi: City Rush, volledig van de grond af opgebouwd met een gratis te spelen formule is het wederom aan de speler om passagiers zo snel mogelijk heelhuids op de juiste plekken af te zetten.

Om passagiers zo snel mogelijk naar hun bestemming te krijgen is het zaak zo veel mogelijk verkeer te ontwijken maar toch niet bang te zijn hier en daar ergens tegen aan te knallen, in Bay City zijn verkeersregels tenslotte vriendelijke suggesties. Om dit gedaan te krijgen is de besturing volledig op de schop genomen om het zo vriendelijk mogelijk te maken voor touchscreens.

Crazy Taxi: City Rush is een aangename touchscreen remake met schitterende graphics, geweldige soundtrack maar helaas veel ongewenste onderbrekingen.

Zo speelt de speler eigenlijk via instructies op het scherm en probeert de taxi zelf altijd zo hard mogelijk te rijden. De instructies bestaan voornamelijk uit de ouderwetse pijl welke de juiste richting aangeeft en deze geeft dan ook aan wanneer je zult moeten sturen, gedaan door het scherm op de juiste kant vast te houden. Verder is het mogelijk van rijbaan te wisselen door de betreffende kant op te vegen en een speciale mogelijkheid zoals schieten of een boost is te gebruiken door een tap op het bijbehorende icoontje.

Nu is het oude klassieke gevoel van Crazy Taxi snel teruggehaald maar als gratis te spelen titel komt de applicatie helaas wel elke 2 of 3 missies met een advertentie van 15+ seconden. Ook zit de game vol mogelijke in-app aankopen, waaronder een aankoop voor de erg beperkte brandstofmeter. Deze meter, vergelijkbaar met een energiebalk, is goed voor 4 keer racen en met ongeveer een minuut per rit zul je al snel je handen weer vrij hebben.

Wat ik ook een beetje mis is de mogelijkheid alternatieve routes te nemen, er zijn wel shortcuts maar deze zijn erg beperkt. Bay City is gewoon erg klein, vrijwel iedereen die instapt kan zijn doel met 5 minuten lopen bereiken, een minpuntje waar gelukkig aan gewerkt wordt door middel van kleine downloads tussendoor. Het freemium gedeelte hoeft overigens niet zo van mij, ik had deze game liever zoals Crazy Taxi (Gratis) gezien, met een prijskaartje, grote steden en zo de mogelijkheid ongestoord te kunnen racen zonder onderbrekingen. Grafisch ziet de remake er overigens top uit, het oogt vrolijk en nieuw en de soundtracks zijn als vanouds genieten.

1.0.0