Contract Killer: Sniper Review

Wednesday 12 Nov, 2014 om 17:01 door Marcel Bank
Contract Killer: Sniper

Onderhand ben ik de tel kwijt met het aantal Contract Killer titels maar gelukkig bleek tot dusver de nieuwe altijd beter dan de vorige en hopelijk is Contract Killer: Sniper hier niet anders in. Evenals voorgaande titels is het aan de speler om de strijd aan te gaan met de grootste vijanden van dit genre, een meedogenloze energiebalk en een tekort aan geld voor de leukere wapens.

De titel heeft wel wat ironisch, gezien dit de eerste titel is die echt boordevol opdrachten zit waar je totaal geen sluipschutter voor hoeft te zijn. Om dit mogelijk te maken zit de game vol nieuwe mogelijkheden, die voor Robocop () spelers waarschijnlijk weinig vernieuwend zijn. Zo is het nu ook af en toe zaak om je een weg te banen door een complex door links en rechts schutting te zoeken en indien mogelijk een stukje vooruit. Ook leuk zijn de afwijkende opdrachten, zoals explosieven plaatsen op een vooraf vastgestelde locatie.

Contract Killer: Sniper is mooier dan ooit en weet voldoende vernieuwend te zijn door de toevoeging van een uitdagend PvP systeem.

Zoals men kan verwachten van een Glu Games titel wordt de hele interface netjes aan je uitgelegd middels het volgen van missies waarna het al snel aan jezelf is alles te onthouden. Voor ervaren gamers is hier vrij weinig nieuws in te vinden en alles is aangegeven met duidelijke knoppen, zoals schieten, wegduiken, andere positie innemen, mes gooien, enzovoorts. Binnen enkele missies voel je je als speler helemaal thuis in de vernieuwde interface.

Wat Contract Killer: Sniper echt doet onderscheiden van zijn voorgangers is de introductie van PvP gepaard met een nieuwe valuta: Diamanten, dit naast de normale game dollars en premium goudbalken. Diamanten zijn te verdienen met het voltooien van bepaalde opdrachten, te mijnen in je eigen basis en ook nog eens te veroveren van andere spelers door diens basis aan te vallen. Aanvallen gaat door middel van een sluipschuttersgevecht tegen allerlei ingehuurde mannen, machines en de daadwerkelijke offline versie van de speler. De verdiende diamanten kunnen vervolgens uitgegeven worden aan enkele wapen upgrades en gebruikt worden om de verdediging van je eigen basis iets te versterken.

Contract Killer: Sniper heeft verder alles wat je mag verwachten en liefhebbers van vorige delen zullen niet teleurgesteld zijn met deze nieuwe applicatie. De formule evenals graphics zijn lekker opgepoetst en er zitten genoeg nieuwe functies en mogelijkheden in om een download te rechtvaardigen. Ook is de applicatie behoorlijk vrijgevig, je zult niet al te veel zij-missies uit te hoeven voeren om een benodigde upgrade te verkrijgen en energie is alleen van toepassing op de multiplayer, andere wapens zijn soms te krijgen door een filmpje te bekijken. Verder wordt Contract Killer: Sniper alleen in stand gehouden door in-app aankopen en enkele advertenties die er slechts af en toe tevoorschijn komen. Een bijzonder leuke toevoeging op een reeds populaire reeks.

• Contract Killer: Sniper iPad app afbeelding 1
  • Contract Killer: Sniper iPad app afbeelding 2
  • Contract Killer: Sniper iPad app afbeelding 3