Chew n' Pop Tales Review

Monday 12 Jan, 2015 om 15:46 door Marcel Bank

Sinds de populariteit van Candy Crush Saga heeft de App Store een behoorlijke hoeveelheid aan bijna directe kopieën gezien, ware het niet voor hier en daar een kleine wijziging. Ook Chew n' Pop Tales behoort tot die groep maar komt toch met enkele kleine wijzigingen die misschien maar beter zijn ook.

Chew n' Pop Tales is dan ook een match-game waar het zaak is 3 of meer van dezelfde snoepjes op een rij te plaatsen. Naarmate je verder komt, of vanzelfsprekend per toeval, leer je meer combinaties en mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld de 'L' vorm van 5 snoepjes die waarschijnlijk niets nieuws zijn voor de wat meer actieve match-spelers. Het maken van grotere combinaties leveren combinaties op die al snel volledige vakken of rijen weghalen, dat zijn dan ook de combinaties die veel punten opleveren en je vaak nodig zult hebben om bepaalde vakjes in een hoekje vrij te krijgen. Ook Chew n' Pop Tales heeft namelijk vakjes met gelei en andere leuke aardigheidjes die je vast al eerder hebt gezien.

Mocht je eens een lichtere versie van Candy Crush Saga proberen dan is deze Chew n' Pop Tales zeker een kijkje waard!

Wat deze game leuker maakt is dat het lichter lijkt, niet alleen voor je apparaat, maar in het algemeen. Na het voltooien van een level loopt zo'n personage bijvoorbeeld naar een volgend level, vrijwel identiek aan Candy Crush Saga, maar het gaat allemaal even sneller met minder geanimeerde bende waardoor je meer kan spelen en minder zit te wachten. Alhoewel de animatie's natuurlijk ook een voordeel zijn bij andere titels worden ze naar mijn mening ietwat hinderlijk na een stuk of 10 levels.

Waar elke game naar streeft, en Chew n' Pop Tales dan natuurlijk ook, is de enorme populariteit die enkele gratis-te-spelen games hebben verkregen. Zoals deze titels wordt dit hier ook gedaan door een lading Facebook opties zoals om levens vragen, in andere woorden, het is wederom tijd je vriendenlijst lastig te vallen. Je verliest overigens pas een leven als je faalt een opdracht uit te voeren. Verder bevat de game nog volop power-ups en bonussen om je je doel te helpen behalen, maar ik raad aan hier zeer zuinig mee te zijn.

Chew n' Pop Tales is weinig origineel maar alles wat er in zit is tot dusver voornamelijk van het positieve van andere populaire match games. Het is wel jammer dat Facebook er bij komt kijken als je iets extra's wilt maar daar heeft elke speler een eigen mening over. Zit je vast met een Candy Crush Saga level of je favoriete rip-off dan is Chew n' Pop Tales zeker een kijkje waard, een lichtgewicht met volop levels dat nog even iets makkelijker is weg te spelen.

1.29.1