Bruce Lee: Enter the Game Review

Tuesday 2 Dec, 2014 om 14:18 door Marcel Bank

Ik ben voornamelijk vanwege het lage tempo nooit zo'n fan geweest van 2D vechtgames maar met Bruce Lee: Enter the Game is dat gelukkig anders. Spelende als de martial arts legende deel je in hoog tempo rake klappen en schoppen uit tegen een al groeiend aantal vijanden.

De besturing is vrij simpel, zo schop of sla je in de richting die je opveegt en via een juist geplaatste tap sprint je ergens heen. Met verder in het spel speciale aanvallen en nog een leuke extra in de vorm van fury zul je zodra je het door hebt korte metten met de meeste vijanden maken. Vijanden zelf komen ook met aanvallen maar Bruce Lee heeft hiervoor verschillende mogelijkheden om deze te ontwijken waarvan de belangrijkste de counter aanval is, deze is te maken door een aanval in de tegenovergestelde richting als de aanval die de vijand maakt te maken, aangegeven met een pijl boven diens hoofd.

Onder de 2D vechtspellen is Bruce Lee: Enter the Game wel een van de leukere titels die ik mijn handen heb gehad.

Door de campagne door te spelen en onschuldigen te verdedigen, e.d. verdien je muntjes. De muntjes zijn weer om te zetten in upgrades aan Bruce Lee zelf, meer kracht of vitaliteit bijvoorbeeld, maar ook zijn er nieuwe kostuums en wapens met deze verbeteringen te verkrijgen. Bij kostuums en wapens zul je wel eerste een bepaald aantal scenes, in Bruce Lee: Enter the Game het woord voor levels, uit moeten spelen om deze te ontgrendelen. Spelen kost een hartje, win je de scene dan krijg je deze weer terug en zoals men kan verwachten is alles te koop voor geld.

Bruce Lee: Enter the Game is een lekker speelbaar vechtspel. De besturing reageert soepel en je krijgt steeds nieuwe mogelijkheden voorgeschoteld waardoor het spel niet snel verveelt, levels zijn ook niet al te lang waardoor je op bijna elk moment een pauze kan inlassen. Grafisch ziet het er goed uit en de geluidseffecten zijn top terwijl de muziek in het menu je erg sterk aan oude oosterse vechtfilms doet denken. Onder de 2D vechtspellen is dit dan ook wel een van de leukere titels die ik mijn handen heb gehad, een aanrader om zelf te proberen.

1.0.1