aWord Nederlands HD Review

Wednesday 22 Aug, 2012 om 13:09 door Marcel Bank

aWord Nederlands HD, die overigens ook als iPhone versie te verkrijgen is, is een uitdagend woordspelletje waar het erom draait zoveel mogelijk worden te maken met een aantal verkregen letters.

Je hebt de keuze uit 2 game modi, eindeloos en met tijd. In deze modi is het ook mogelijk het aantal letters dat je ontvangt te kiezen, 9 of 12. Deze letters zijn willekeurig en je hebt dus elke keer dat je begint een nieuw speelbord. Als leuke extra is het ook nog eens mogelijk via GameCenter je scores te vergelijken met je vrienden.

Ideaal spel om mee te nemen op vakantie of 's avonds in je luie stoel te spelen. Lekker rustig, tig mogelijkheden en altijd anders!

Druk als ik het heb had ik de eerste keer niet in de gaten dat letters meerdere keren gebruikt mochten worden, iets wat zeer duidelijk en groot voordat je begint wordt weergegeven! Maar toch viel al snel op, voordat ik het door had, hoe veel woorden ik eigenlijk ken. Het is behoorlijk uitdagend en er zijn echt tig woorden te vinden, ook al zijn het vaak woorden die je nooit gebruikt. Ik ben er ook nog niet uit of het spel zelf aan gaat geven of alle mogelijke woorden in het huidige bord gevonden zijn.

Enkele woorden, evenals enkele meervoudsvormen, zijn er nog niet, maar je hebt de mogelijkheid contact op te nemen om ontbrekende woorden er in te laten plaatsen. Deze woorden worden dan toegevoegd in toekomstige updates. Bijvoorbeeld momenteel mag den en dennen, wak wel maar wakken niet. Evenals koevoet, meervoud koevoeten mag niet. Deze zitten er bij de volgende update in, maar het is dus nog wel een beetje uitvogelen. In ieder geval kan je er dus van uit gaan dat in toekomstige updates je score waarschijnlijk hoger ligt.

Grafisch zal aWord Nederlands niet al te hoog scoren, maar dat is ook volstrekt onnodig voor dit type spel. Het oogt als een houten bord, met de letters in duidelijke knoppen. Er is voor diegene die graag met achtergrondmuziek spelen de keuze uit 3 verschillende soorten muziek, Jazz, Lounge en Aziatisch. Alle 3 is niets op aan te merken en vooral de Lounge klinkt heel lekker in de oren.

Een ideaal spel om rustig te spelen, als je even lekker zit. In het vliegtuig naar je vakantie bestemming of gewoon op het strand, 's avonds in je luie stoel. Als je van Sudoku houdt of andere rustige spellen waar je je brein bezig houdt, dan is aWord Nederlands zeker een aanrader!

1.0