Angry Birds Stella Review

Thursday 4 Sep, 2014 om 22:22 door Marcel Bank

Het is nog even wachten op de G1 Transformers gebaseerde Rovio Bird game, voor de fans vult Angry Bird Stella hopelijk tot die tijd de leegte. In deze game is het aan jou om met Stella en de nieuwe leden van de zwerm vogels, Dahlia, Poppy, Willow en Luca, achter een gestolen schatkaart aan te gaan om zo het Gouden Eiland van de hebzuchtige prinses Gala en diens groene onderdanen te beschermen.

Vrijwel iedereen heeft onderhand wel eens een Angry Birds game geprobeerd of weet precies wat het is, al helemaal sinds Rovio het freemium model heeft gevonden en er enkele titels gratis te downloaden zijn, maar anders ook via de internet browser op verschillende web stores. Verhaallijn terzijde is ook Angry Birds Stella niet veel anders op enkele kleine wijzigingen na. Nog steeds trek je een katapult aan met je vinger om vervolgens de boze vogel z'n destructieve werk te laten doen.

Angry Birds Stella speelt geweldig soepel, komt met nieuwe trucjes, is gratis te proberen en ziet er strakker uit dan ooit tevoren.

De game heeft wel een grafische revisie ondergaan en lijkt ditmaal iets meer gericht op een vrouwelijk publiek, met kleuren als roze en pastel, iets wat het fris en nieuw laat ogen. De gehele cast is daarnaast ook vrouwelijk, met in de hoofdrol Stella die als nieuwe kracht haar baan in de lucht kan veranderen en op bepaalde oppervlaktes kan kaatsen waardoor ze explosieve reactie's teweeg kan brengen, maar ook Sonic the Hedgehog (SEGA) en de Tasmanian Devil (Warner Bros) effecten komen erbij kijken. Sterker nog, de gehele oude cast met de oude bekende trucjes is niet te vinden in deze titel, en net zoals Angry Birds: Star Wars II () zijn andere personages in het spel te krijgen via in-app aankopen of telepods.

Stella en haar groep van (vaak) goede vriendinnen hebben momenteel 120 levels om doorheen gekatapulteerd te worden en doet niet onder voor voorgaande titels. Ook al is het misschien gericht op een vrouwelijk publiek, het moet voor vrijwel elke Angry Bird fan te waarderen zijn. Het spel speelt geweldig soepel, is sowieso eerst gratis te proberen en ziet er strakker uit dan ooit tevoren. Bijkomend voordeel is dat Rovio kennende je zonder al snel op kosten gejaagd te worden behoorlijk ver moet kunnen komen met wat geduld.

1.0.0