Airheads Jump Review

Wednesday 20 Aug, 2014 om 12:34 door Marcel Bank

In Airheads Jump is het aan de speler om als Airhead de veiligheid op te zoeken na een val uit een door Tiki's neergehaald vliegtuig overleeft te hebben. Dit resulteert in een jump game met een ietwat andere benadering dan vergelijkbare titels, Airheads Jump is namelijk onderverdeeld in levels in tegenstelling tot de meeste andere titels, waar het vaak zaak is duizenden munten te verzamelen om een nieuwe omgeving vrij te spelen.

Onze Airhead springt uit zichzelf en om deze links of rechts te sturen volstaat het kantelen van het scherm naar de gewenste kant, daarnaast is een dubbele sprong mogelijk door op het scherm te tappen. Zo begeef je je al springend door 123 levels aan onbekend territorium om allerlei opdrachten te voltooien en zodoende herenigd te worden met je vrienden en uiteindelijk, in de nabije (en bijgewerkte) toekomst, ook het vliegtuig.

Elk level in Airheads Jump is nieuw en uitdagend, verder ziet de game er goed uit en speelt lekker weg.

De opdrachten wisselen af tussen simpele kleinigheidjes als een bepaalde afstand afleggen binnen een bepaalde tijd tot echte opdrachten als sleutels verzamelen en hiermee andere speelbare personages bevrijden, vaak ook nog in een race tegen de klok. Het spel wordt zo dan ook al snel moeilijker, voornamelijk door tijdsgebrek waardoor een kleine misstap al snel resulteert in een game over.

Om het iets makkelijker te maken kan je onderweg verzamelde munten gebruiken om je Airhead te upgraden of anders power-ups kopen, zoals een magneet of een voorgetekend pad zodat je weet hoe je moet springen. Eenmaal 5 levens verloren zul je moeten wachten op nieuwe, dit duurt helaas 20 minuten per leven maar gelukkig is het verlies van een leven niet iets wat elke minuut gebeurd. Naast munten zijn er gems als premium, en dus in-app te kopen, valuta die gebruikt kan worden om nieuwe levens te kopen of andere leuke opties die je niet met munten kan betalen.

Mocht je het jump genre leuk vinden dan is Airhead Jump sowieso een aanrader. Wat daarnaast ook nog eens mooi is aan de game is dat het door de toegevoegde opdrachten en verschillende levels niet snel verveelt, elk level is nieuw en uitdagend. Verder ziet het geheel er zeer goed uit, speelt lekker weg en door de gelimiteerde tijd per level is het ook tussendoor makkelijk erbij te pakken.

1.1.0